-->

text

update: 18.10.14. Drodzy fani, nie zawiesiłam bloga, jednak TR i Lauriego sa powodami brakiem nowości i notek na blogu. Jesli pojawia sie konkretne informacje na temat zespołu jak i solowej kariery Linta, oczywiście napisze o tym :). Mam nadzieje, ze szybko powrócę do blogowania, tak jak i Wy do czytania i dyskusji. Pozdrawiam!

23 grudnia 2009

Your Forgiveness - oficjalny klip

TheRasmus Aga | 23 grudnia 2009 | | | Skomentuj
Tuż przed świętami, Rasmusi mają totalną niespodziankę! Na IRC - Gallery można zobaczyć teledysk do piosenki Your Forgiveness.




it's time for forgiveness
To jest czas dla przebaczenia
it's time to repent
To jest czas do żałowania
time for a sentence
Czas dla przewagi
to live without revenge
Do życia bez zemsty
we'll never be together
Nigdy nie będziemy razem
it's time to face the truth
To jest czas by stanąć z prawdą w twarz

Chorus:
you tell me
Powiedziałaś mi
who can make it last forever (forever)
Kto może zrobić to ostatni raz
destiny
Przeznaczenie
couldn't seal our faiths together (together)
Nie mogła nas zjednoczyć pieczęć losu
there's a time for anger
To jest czas dla złości
'cause I still bleed from your last kiss
Bo ja wciąż krwawię po twoim ostatnim pocałunku
the war is over
Wojna skończona
and all I need from you is this
I wszystko czego od ciebie potrzebuje to
your forgiveness
Twoje przebaczenie

you were my religion
Byłaś moją religią
I gave you my soul
Dałem Ci swoją duszę
but it was the light
Ale to było światłem
you were my obsession
Byłaś moją obsesją
I gave you all control
Dałem Ci całą kontrolę
I didn't know your heart was cold and made of stone
Nie wiedziałem, że Twoje serce było zimne i zrobione ze skały

Chorus:
you tell me
Powiedziałaś mi
who can make it last forever (forever)
Kto może zrobić to ostatni raz
destiny
Przeznaczenie
couldn't seal our faiths together (together)
Nie mogła nas zjednoczyć pieczęć losu
there's a time for anger
To jest czas dla złości
'cause I still bleed from your last kiss
Bo ja wciąż krwawię po twoim ostatnim pocałunku
the war is over
Wojna skończona
and all I need from you is this
I wszystko czego od ciebie potrzebuje to
to haunt your sleep, for you to dare
Ciężką rzeczą dla ciebie będzie danie mi
your forgiveness
Twoje przebaczenie

there's a time for anger
To jest czas dla złości
'cause I still bleed from your last kiss
Bo ja wciąż krwawię po twoim ostatnim pocałunku
the war is over
Wojna skończona
and all I need from you is this
I wszystko czego od ciebie potrzebuje to
The hardest thing for you to give
Ciężką rzeczą dla ciebie będzie danie mi
your forgiveness (x4)
Twoje przebaczenie


Dość długo czekaliśmy na ten teledysk. Ale czy nadrobił swoją stratę swoim urokiem? Moim zdaniem, zdecydowanie nie. Ale zacznę od tych milszych rzeczy.
Pomysł na pokazanie pary zakochanych w sobie osób - bardzo fajny. Pasuje do piosenki. Także TR pojawili się w klipie, na zaśnieżonym bezludziu, wykonując swoje muzyczne partie oddaleni od siebie dobre parę metrów (a może i kilometrów?).
Negatywy, które znalazłam to kompletny nieprofesjonalne wykonanie teledysku, kiepscy aktorzy, a najbardziej mnie zażenowała sytuacja, gdzie dziewczyna wbija nóż kolesiowi oraz wątek kulinarny. Śmiało mogę porównać ów klip do filmiku dla nowożeńców, które robi się w plenerze, na pamiątkę ślubu, pokazującą ich wielką, niepowtarzalną miłość.
Totalnym minusem jest wycięta solówka Pauli'ego! Nieciekawe ujęcia, przejścia scen.
I znów muszę powiedzieć, że pomysł i chęci mieli bardzo dobre, ale wykonanie kiepskie... Czy kiedykolwiek doczekam się filmowego arcydzieła na skalę teledysków z Dead Letters i Hide From The Sun?
Oby w przyszłym roku.

7 grudnia 2009

Paula i Lauri na uroczystości w Zamku 2009

TheRasmus Aga | 7 grudnia 2009 | | Skomentuj

 
Lauri jak zawsze z uroczym uśmiechem :). A ta Mira jaką ma ulizany gar na głowie
.
 
Zakochałam się... ! Co za sexy spojrzenie, nieprawdaż?

 
I znowu banan. Słodki :).

 
 
Uciekaj XD!

 
 Lauri przyspiesza :D.

 
Tany, tany...

 
I z buta do domu

1 grudnia 2009

Skany z gazet 2003 - 2006

TheRasmus Aga | 1 grudnia 2009 | | | Skomentuj
Przedstawiam Wam moją małą kolekcję gazet z czasów świetności TR na polskim rynku muzycznym. Czyli taka mała lekcja z historii ;).

 
 
 
 
 
 
 
 
 

26 listopada 2009

Edycja limitowana Best Of The Rasmus - skany

TheRasmus Aga | 26 listopada 2009 | | Skomentuj

Niedawno pojawiła się na sklepowych półkach limitowana wersja płyty Best of The Rasmus 2001 - 2009, która została wydana z okazji 15 - lecia istnienia zespołu. Dzięki fanom, którym udało się uzyskać jeden egzemplarz z tej unikalnej edycji (nakład: tylko 2000!) możemy zobaczyć co ów książeczka posiada.
Komentarz: TR mieli dobry pomysł, oczekiwałam zaskakujących niespodzianek, ukrytych bonusów, lecz widząc te skany... zawiodłam się. Większość z tych zdjęć (ok. 95%) są w internecie, gdzie każdy fan je widział! Przez co ta książeczka stała się nudna. Wyszłam z założenia, skoro fan produkuje się, czatuje na tą niepowtarzalną okazję zdobycia limitowanej edycji płyty TR, powinien zobaczyć niezwykłe zdjęcia, gdzie nikt i nigdzie ich nie zdobył. A tu co?  K L A P A
Mogli bardziej się postarać, a zapowiadało się świetnie.

  

 
 
 

23 listopada 2009

IRC - Galleria - relacja LIVE co parę minut!

TheRasmus Aga | 23 listopada 2009 | Skomentuj
19:20 - zejście ze sceny i koniec
  
19:16 - Sail Away
19:10 - powrót z fankami i piosenka Rakka XD i gwałt!
  
19:10 - ukłon...
  
19:08 - Guilty
  
19:01 - In The Shadows
  
18:56 - Liquid
  
18:52 - First Day Of My Life
18:47 - przed piosenką No Fear :D
  
18:42 - In My Life
18:38 - Livin' In A World Without You
18:34 - Chill
18:30 - Ghost Of Love
18:26 - piosenka F-F-F-Falling :D
18:20 - rozpoczęcie koncertu piosenką Myself
     
18:05 - Eero na scenie, mówi coś po fińsku. Dość długo :P.
  
18:00 - w tle gra piosenka Happy Xmas :P.
  
17:47 - widok na halę, gdzie znajduje się młodzież oczekującą na TR
17:42 - prezentacja płyty :D
  
17:41 - tylko Aki i Pauli przy laptopie :D
  
17:38 - powitanie TR przed laptopem
  
17:30 - rozpoczęcie
 

28 października 2009

The Rasmus wraca do szkoły!

TheRasmus Aga | 28 października 2009 | Skomentuj
  

The Rasmus będzie świętować swoje 15-lecie istnienia poprzez wystąpienie na hali gimnastycznej szkoły Suutarila w Helsinkach, 23. listopada.

Ze względu na ograniczoną powierzchnię sali, koncert jest tylko dla zaproszonych gości. Publiczność składa się z grupy starych kolegów z klasy TR, paru obecnych uczniów szkoły oraz zwycięzców specjalnego konkursu zorganizowanego przez Irc - Galleria. Także Irc - Galleria będzie nadawać na żywo cały koncert jako "live stream world wide" (czyli wszyscy będziemy mogli sobie obejrzeć :) ). Oglądanie "stream" NIE wymaga rejestracji na ów stronie.

Irc - Galleria jest jeden z największych portali społecznościowych w Finlandii z ponad 800 000 użytkownikami tygodniowo.

Źródło: myspace.com/therasmus
Tłumaczenie by AGA*

★   ★   ★

Pierwszy występ w Rasmus'owej historii odbył się 1994 roku na szkolnej, bożonarodzeniowej imprezie.

To był mój pomysł. Teraz minęło 15 lat odkąd tam mieliśmy koncert, na sali, której śmierdziało potem - mówi Lauri.
Myślę, że to dobry pomysł, aby powrócić tam i zagrać jeszcze raz, żeby dać tą chwilę uczniom oraz zaproszonym gościom. Również będzie miło zapytać się kto był na naszym pierwszym występie - kontynuuje.

To prawda, że nie mieliśmy własnych piosenek, więc nagraliśmy covery Kummeli "Hän-mies". Także zagraliśmy "Polly" Nirvany. To był rodzaj... wszystkiego - śmieje się Lintu i zastanawia się czy może zagrać piosenkę Kummeli jeszcze raz.

Tak, to byłaby perełka, ale powinienem zapytać się zespołu co o tym myślą. Wracając do hali, daje ona te same pozytywne uczucia. Nie pójdziemy tam z całym głośnym sprzętem, ale z tym o podobnym stylu jak kiedyś.

Źródło: rytmi.com
Tłumaczenie by AGA*

23 października 2009

October & April - oficjalny teledysk

TheRasmus Aga | 23 października 2009 | | | Skomentuj


Hej! Już dziś możecie obejrzeć najnowszy teledysk najnowszej piosenki zwanej October & April, wykonany przez Lauri'ego i Anette z Nightwish.

Pierwsze sekundy klipu i ... już mi się podoba!
Widzimy lecącego białego ptaka od jasnej strony spustoszałego miasta, kierujący się ku ciemności, skąd wyłania się mroczny Lintu, a ptak zamienia się w kruka.
Lauri, jako ten zły, idzie i śpiewa o uroczej dziewczynie:

She was like April sky
Była jak kwietniowe niebo
Sunrise in her eyes
W jej oczach wschód słońca
Child of light, shining star
Dziecko światła, lśniąca gwiazda
Fire in her heart
W jej sercu ogień
Brightest day, melting snow
Najjaśniejszy dzień, topniejący śnieg
Breaking through the chill
Przedzierający się przez dreszcz
October and April

Październik i Kwiecień

Gdzie potem ze światła wyłania się Anette - ta, jako niewinna niewiasta. I idzie i śpiewa o chłopcu:

He was like frozen sky
Był jak zamarznięte niebo
In October night
W październikową noc
Darkest cloud in the storm
Najciemniejsza chmura podczas burzy
Raining from his heart
Pada z jego serca
Coldest snow, deepest thrill
Najzimniejszy śnieg, najgłębszy dreszcz
Tearing down his will
Niszczy jego wolę
October and April

Październik i Kwiecień

I teraz razem śpiewają:

Razem Rer.:
Like hate and love
Jak nienawiść i miłość
World's apart
Podzielony świat
This fatal love was like poison right from the start
Ta fatalna miłość była jak działająca od początku trucizna
Like light and Dark
Jak światło i ciemność
World's apart
Podzielony świat
This fatal love was like poison right from the start

Ta fatalna miłość była jak działająca od początku trucizna

Dalej akcja się toczy mniej więcej tak: idą... śpiewają... idą... śpiewają... idą... i śpiewają resztę piosenki.

Lauri:
We were like loaded guns
Byliśmy jak naładowane pistolety
Sacrificed our lifes
Złożyliśmy w ofierze nasze życia

Anette:
We were like love and dawn
Byliśmy jak miłość i brzask
Craving to entwine
Pragnąc się spleść

Razem:
Fatal touch
Fatalny dotyk
Final thrillOstateczny dreszcz
Love was bound to Kill
Miłość była zobowiązana zabić
October and April
Październik i Kwiecień

Razem Ref.:
Hate and love
Nienawiść i miłość
World's apart
Podzielony świat
Light and Dark
Jasność i ciemność
World's apart
Podzielony świat
This fatal love was like poison right from the start
Ta fatalna miłość była jak działająca od początku trucizna

October and April x3
Październik i Kwiecień
Możliwe, że tekst posiada błędy. Jeśli takowe się pojawią - poprawię. Bo fani mówią, że Anette niewyraźnie śpiewa!

Tłumaczenie by AGA*

A na końcu - spotkanie. Mimo, że są dwoma przeciwnymi światami - dobro i zło, jasność i ciemność, delikatność i mrok - są ku sobie.

Bardzo podoba mi się wykonanie teledysku - ładnie, estetycznie, symbolicznie. Świetnie obrazuje tekst piosenki, można powiedzieć, że opisuje dokładnie jak wyglądają te dwie zakochane w sobie osób. Co do tytułu, można go w ogólnie nie tłumaczyć - October, jak i April to są również imiona!

Lecz jaka jest tutaj akcja? W scenariuszu było napisane: idźcie i śpiewajcie! Teledysk stał się przez to nudny, bo nic się nie dzieje. Byłoby ciekawiej, gdyby każdy z nich wykorzystał swoją super moc.
A tak to flaki z olejem.

Podsumowanie. Piosenka słodka, teledysk poprawny, grzeczny. To jest coś innego, bardziej komercyjnego, co się nie zdarzało TR do chwili wydania Black Roses. Mimo tego, klip ma w sobie magię i ten mrok tworzony przez Lauri'ego, który jest niezmienny od lat.